Autózár nyitás kulcs nélkül 0-24-ig.

Autónyitás non-stop. Bezáródott autó. Kizártam magam a kocsiból. Bezárt kocsikulcs. Nem nyílik az autó. 0620 368 2867

Központi záras-e az autó

Tisztázzuk a fogalmakat dióhéjban, mert az a tapasztalatunk, hogy sokan nincsenek tisztában az általuk használt autó tulajdonságaival, felszereltségével.

– Nem központi záras az autó, ha nincs külön távirányító, illetve ha az autó kulcsán nincs nyitó-záró gomb. Ezek az autók csak a kulcs zárba való behelyezésével, és elfordításával nyílnak, és CSAK az az ajtó nyílik, amelyiket kulccsal kioldották. Az utastérbe jutva lehet egyenként kinyitogatni az ajtókat, a csomagtartó szintén a kulcs elfordításával, vagy utastéri nyitókarral nyitható. Főleg régebbi modelleknél fordul elő, hogy kulccsal nyitható az autó ajtaja, van külön távirányító, de az CSAK a riasztót kapcsolja be, a zárat nem működteti.

– Kulcsvezérlésű központi zárral felszerelt autóról beszélünk, ha nincs külön távirányító, illetve ha az autó kulcsán nincs nyitó-záró gomb. Ezek az autók csak a kulcs zárba való behelyezésével, és elfordításával nyílnak, de minden ajtó nyílik a kulcs elfordítására. Egyes modelleken beállítható, hogy a kulcs egyszeri elfordítására csak a bal első ajtózár nyíljon ki, vagy az összes ajtó zárja, és a csomagtartó is. Ilyenkor a kulcsot 1-2 másodpercen belül ismét el kell fordítani, hogy az összes ajtó kinyíljon. Zárásnál egyszer kell csak a kulcsot elfordítani, az összes ajtó és a csomagtartó is zárt állapotba kerül.

– Távirányítós központi zárral felszerelt autóról akkor beszélünk, ha van külön távirányító, vagy az autó kulcsán van beépített nyitó-záró gomb. Ezek az autók a kulcs zárba való behelyezésével, és elfordításával, illetve a távirányító gombjának megnyomásával is nyílnak. Jobb felszereltségű modelleken itt is beállítható, hogy a távvezérlő gombjának egyszeri megnyomásával csak a bal első ajtózár nyíljon ki, vagy az összes ajtó és a csomagtartó zárja is. Ilyenkor a távirányító gombját 1-2 másodpercen belül ismét meg kell nyomni, hogy az összes ajtó kinyíljon. Zárásnál egyszer kell csak a zárásra szolgáló gombot megnyomni, az összes ajtó és a csomagtartó is zárt állapotba kerül.

Az autókhoz tartozó távirányítókon esetenként több nyomógomb is található! Ezek közül egy nagyon hasznos, de ugyanakkor a legtöbb bosszúságot okozó nyomógombra hívnánk fel a figyelmet! Ez nem más, mint a CSOMAGTÉR NYITÓ GOMB! Ez a csomagtér fedél EGYSZERI nyitását végzi el. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy megérkezik az autó vezetője a zárt állapotban lévő autóhoz, csomagokkal felpakolva, vagy a csomagtartóból valamit ki akar venni. Ekkor elég a távirányító megfelelő gombját (típustól függően egyszer, vagy egyszer hosszan, esetleg kétszer) megnyomni (vagy „okos kulcs” esetében a csomagtér alá nyújtani a lábát) és felnyílik vagy kipattan a csomagtartó ajtaja. Eközben az autó utastere zárva marad! Ha ilyenkor az autó kulcsa a csomagtérbe kerül, például a kabát zsebében van, vagy a táskában,amit beteszünk, esetleg csak letesszük, hogy legyen szabad kezünk, és lezárjuk a csomagtér ajtót, akkor kulcs nélkül maradunk a bezárt autó mellett! Néhány típus érzékeli a bent hagyott kulcsot és hangjelzést ad, esetleg visszanyit. Ilyenkor adjunk hálát a mérnököknek, és figyeljünk jobban!

– Gyári, vagy utólagosan beépített központi zár van az autóban? Ez néhány típust kivéve könnyedén eldönthető. Ha a kulcs fejében beépített nyitó-záró gomb van akkor gyári beépítésű a központi zár, ha külön koloncként fityegő távirányítónk van, akkor valószínűleg utólag beépített központi zár van az autóban.

– Immobiliser: (indításgátló). Lassan húsz éve gyárilag beépítik minden autóba. Ez egy elektronikus biztonsági rendszer, amely az indítási kérések jogosságának azonosítására szolgál. (Érthetőbben: csak a gépjármű motorvezérlőjével elektronikusan összeillesztett kulccsal lehet beindítani az autót, egy egyszerű másolt kulccsal nem.) A kulcs tartalmaz egy integrált áramkört (transponder), amely kommunikál a motorvezérlővel. Ha a motorvezérlő felismeri a kulcsot, megszünteti a indítás tiltását. Ellenkező esetben az autó nem indul. Ez az autó kulcsába épített távirányítótól független, külön rendszer. Csak az indításban van szerepe, az autó nyitásában nincs.Ez a rendszer anélkül teszi a dolgát, hogy a gépkocsi vezetője ebből bármit is észrevenne.

Sok autóba utólag beépítenek plusz indításgátló rendszert is. Van amelyikhez két pontot kell a vezetőnek az ujjával megérinteni, van amelyik mágnesen elven működik, esetleg rejtett indításgátló kapcsolót építenek be, vagy a beépített billentyűzeten kell PIN kódot megadni az motor beindításához. Olyan megoldás is előfordul, hogy csak akkor indul az autó, ha gépkocsi vezetője benyomta a féket,és bekapcsolta a hátsó ablakfűtést. Bármilyen kombináció elképzelhető, behúzott kézifék, rejtett nyomógomb, lenyitott kesztyűtartó, stb… Egy dologban azonosak, arra lettek kitalálva, hogy megnehezítsék az illetéktelen indítást!

Az autó kinyitását  ezek az eszközök nem befolyásolják. Soha nem is kérünk ezekről információt!

 

– Rablásgátló: Elektronikus védelem, ami az ajtók JÁRÓ MOTORNÁL történő kinyitását figyeli. Ha a jármű vezetője elhagyja a járművet, (önként, vagy kényszer hatására) akkor a beállított idő után riasztani kezd, és/vagy leállítja az autót. Az új szabályok szerint, már csak az autó újraindítását akadályozhatja meg, (a balesetek elkerülése érdekében) nem állíthatja le. Az autó kinyitását nem befolyásolja.

Valóban 24 órás ügyelet: 06 20 368 28 67